sucikan hati

sucikan hati

Search

Sabda Rasulullah saw :


“Tuhan kita Yang Maha Luhur dan Maha Agung turun setiap malam kepada langit dunia ketika sepertiga malam terakhir, seraya menyeru : Adakah yang menyeru Ku maka Aku akan menjawab untuknya, adakah yang memohon pada Ku maka Aku akan memberinya, adakah yang beristighfar pada Ku maka akan Kuampuni untuknya” (Shahih Bukhari)

Minggu, 05 September 2010

"Ya ALLAH"



Ya Allah,jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang,

yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku,
untuk mencintai Mu.

Ya Muhaimin,jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya,
agar tidak melebihi,
cintaku pada Mu.

Ya Allah,jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh,
hati seseorang yang hatinya,
tertaut padaMu,agar tidak,
terjatuh aku dalam,
jurang selain cinta Mu.

Ya Rabbi,jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar,
tidak berpaling dari Mu.

Ya Rabbul Izzati,jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang,
yang merindui syahid di jalan Mu.

Ya Allah,jika aku rindu,
jagalah rinduku padanya,
agar tidak lalai aku,
merindukan syurga Mu

Tidak ada komentar:

Posting Komentar